درد در آلت آقایان میتواند به دلایل ذیل باشد : سنگ مثانه ، گزش ، سرطان آلت تناسلی ، هرپس تناسلی ، عفونت در زیر پوست ختنه گاه مردان ختنه نشده (بالینیتbalanitis) ، التهاب غده پروستات (پروستاتیت) ، آسیبهای فیزیکی ، اکنه ، کم خونی داسی شکل ، سیفلیس ، اورتریت ناشی از کلامیدیا و یا سوزاک و عارضه های قارچی. دیگر علل عبارتند از:


- واسکولیت (التهاب رگها): این عارضه یک نوع التهاب عروق خونی و لنفاوی است. این التهاب میتواند منجر به تشکیل بافت جای زخم(اسکار) شود.

- پریاپیسم (priapism) : این عارضه نعوظ طولانی مدت، ناخواسته و مداوم آلت تناسلی آقایان است که ناشی از تحریک جنسی نیست و معمولا دردناک میباشد. این عارضه نیاز به درمان طبی دارد و در غیر این صورت به آسیب بافتی می انجامد و در نتیجه، فرد در آینده، هنگام برانگیختگی جنسی، نعوظ نخواهد داشت.

- بیماری پیرونی (Peyronie’s disease) : اختلال در بافت فیبری آلت میباشد که به علت رشد پلاک‌های لیفی در بخشی از بافت نرم آلت بروز میکند. این عارضه در اکثر آقایان موجب انحنای آلت به سمت بالا می‌شود. کمی انحنای آلت،طبیعی است و بیماری پیرونی مربوط است به هنگامی که این مساله موجب درد و سفتی یا انحنای غیرطبیعی آلت در زمان نعوظ یا تحریک ‌شود.

- سندرم رایتر (Reiter syndrome) : این سندرم شامل سه مورد بعدی است: آرتریت، کونژنکتیویت (التهاب ملتحمه چشم) و اورتریت (عفونت‌ مجرای‌ ادراری) غیرگونوکوکى .

درمان: درمان درد آلت تناسلی بستگی به علل شرح داده شده دارد و تا رسیدن به پزشک، کیسه یخ ممکن است کمک به کاهش درد بکند. اگر علت درد آلت تناسلی یک بیماری عفونی مقاربتی باشد، بیمار و شریک مقاربتی او باید همزمان درمان شوند.

برای دیدن جذابترین لینکهای ّبدون سانسور اینجا کلیک کنید(+18)